Sinds september is een nieuwe MONO-campagne actief met de slogan ‘Mij Nie Appen!’. Daar haakten wij lokaal, in Almelo, bij aan door hier een eigen versie van te maken. Alle jongeren die we spraken wilden graag helpen om de boodschap te verspreiden. Benieuwd naar het resultaat? Je bekijkt de video op ons TikTok- of Instagram-account.
Tijdens de opnames gingen we natuurlijk ook het gesprek aan met de scholieren. Wat vinden zij van de nieuwe MONO-campagne? Rijden zij zelf MONO?
Het campagneteam had ook de 3D-Afleiding Bike meegenomen. Op deze speciale fiets ervaren de scholieren met een Virtual Reality-bril op een interactieve manier de gevaren van afleiding tijdens het fietsen. Of het nu om appen, bellen of muziek luisteren gaat. Het doel is deelnemers bewust te maken van de risico’s van afleiding. Terwijl één deelnemer de simulatie doorloopt, kunnen de anderen meekijken via een scherm. Na deze test gaat het campagneteam met ze in gesprek. Wat ervaarden ze? Ook krijgen ze handige tips mee hoe ze de kans kunnen verkleinen dat ze tijdens het fietsen door hun telefoon worden afgeleid.