Overzicht van alle MONO-acties

MONO Minecraft workshop

In de innovatieve MONO Minecraft game leren jongeren over de gevaren van telefoongebruik in het verkeer en wat ze kunnen doen om veilig thuis te komen. Deze actie is geschikt om in te zetten op scholen voor jongeren tussen de 12 en 15 jaar oud.

3D-Afleiding Bike

Op de 3D-Afleiding Bike ervaar je de gevaren van afleiding van je mobiele telefoon en het luisteren van muziek tijdens het fietsen. Deze actie kan worden ingezet bij een evenement, festival, jeugdsoos of school.

3D-Afleiding Bike klassikaal

Deze actie bestaat uit een drietal onderdelen: de 3D-Afleiding Bike simulator, de Distraction Game en de Afleidingquiz. Deze actie is vooral geschikt om in te zetten op scholen.

3D-Afleiding Car

In de 3D-Afleiding Car ervaar je de gevaren van afleiding van je mobiele telefoon tijdens het rijden. Deze actie kan worden ingezet bij een evenement, festival, jeugdsoos of school.

3D-Afleiding Car klassikaal

Deze actie bestaat uit een drietal onderdelen: de 3D-Afleiding Car simulator, de Distraction Game en de Afleidingquiz. Deze actie is vooral geschikt om in te zetten op scholen.

Fotoframe

Het campagneteam gaat het gesprek aan met voorbijgangers over afleiding in het verkeer. De foto die ze meekrijgen (met de zelf geschreven boodschap op het fotoframe) herinnert ze eraan MONO te rijden. Deze actie is vooral geschikt om in te zetten tijdens evenementen of in het (uitgaans)centrum van een stad.

MONO-workshop in jouw bedrijf

Het campagneteam bedrijven gaat het gesprek aan binnen een bedrijf over het belang van MONO rijden. Het team laat een safety-deal tekenen en geeft een workshop over afleiding in het verkeer.

Road Safety Days

Deze actie is een combinatie tussen de thema’s afleiding in het verkeer en rijden onder invloed. Gedurende een week wordt er op een school elke dag een ander klassikaal programma behandeld, waarin de 3D-Afleiding Bike, 3D-Afleiding Car en de 3D-Tripping Car een grote rol spelen.

Stop weg, stap op!

Zie jij ook het belang van MONO in het verkeer? En wil jij ook een steentje bijdragen en onze boodschap bij kinderen tussen de 10 en 12 jaar onder de aandacht brengen? Bekijk dan de acties die speciaal voor deze doelgroep zijn ontwikkeld.